Het aanmaken van een privacy profiel garandeert dat winkels op een consumentvriendelijke manier gebruik maken van wettelijke privacy richtlijnen (AVG/GDPR), voor het tonen van informatie over de omgang met persoonsgegevens. Het Retail Privacy Keurmerk biedt alle nodige middelen voor winkeliers, om op een gemakkelijke manier een uniek privacy profiel aan te maken.
Door op vaste plaatsen in winkels en webwinkels te verwijzen naar het Privacy profiel, kan er gemakkelijk en direct inzage worden gegeven over de omgang met persoonsgegevens. Wij voorzien hierin door diverse middelen aan te bieden, die ook inzetbaar zijn voor reclame-uitingen, promotie acties, brief- en e-mailcommunicatie.
Het gebruik van nieuwe technieken en veranderingen binnen een organisatie, kunnen ertoe leiden dat de omgang met persoonsgegevens verandert. Door een jaarlijkse termijn vast te stellen, stimuleren wij winkeliers om de privacy informatievoorziening zo actueel mogelijk te houden.
Om te voorkomen dat winkeliers en consumenten benadeeld worden door valse privacy profielen, zal iedere winkel een verificatie proces moeten doorlopen om de opgegeven identiteit te garanderen.